Stránky

piatok 25. mája 2012

Ciambella mandorlata

Cesto:
  • 100 ml mlieka (podľa potreby)
  • 100 ml vody
  • 125 g mäkkého masla
  • 600 g múky T 650
  • 2 kávové lyžičky sušeného droždia
  • 2 kávové lyžičky soli
  • 125 g kryštálového cukru
  • postrúhaná kôra z citróna
  • 3 vajíčka
Posýpka:
  • 4 kávové lyžičky škorice
  • 3 lyžice kryštálového cukru
  • 120 g olúpaných nasekaných mandlí
  • 1 vaječný žĺtok
Tradičný veľkonočný koláč pochádzajúci z Bologne v tvare previazaného kruhu symbolizujúci rodinnú spätosť je pečivo podobné nášmu veľkonočnému mazancu len obohatený skvelou chuťou mandlí a škorice.
Recept som našla v jednej z mojich kníh receptov a priznám sa hneď som ho musela vyskúšať lebo vyzeral ozaj skvelo. Tak som sa do toho pustila. Všetky tekuté ingrediencie, potom sypké som pridala do pekárničky a nechala som to tam miešať a kysnúť a kysnúť. Skutočne kysnúť a kysnúť lebo tento chlebík kysne až 4 hodiny. Takže som to urobila tak, že som nechala klasický program na cesto dôjsť až do konca a potom som to tam v teplučkej pekárničke nechala ešte ďalšie dve hodiny. Keď tak urobíte, nemusíte sa báť, že cesto prekysne z misky. Skutočne to cesto potrebovalo taký čas na to, aby bolo krásne nadýchané.
Vykysnuté cesto som preložila na pomúčenú dosku a rozdelila na dve rovnaké časti. Spolu som ich preplietla a vytvorila kruh. Prstenec som preniesla na plech vystlaný papierom na pečenie a pod utierkou som nechala nakysnúť ešte 1 a pol hodiny. Medzitým som si pripravila posýpku z mandlí, škorice, vajíčka a cukru. Vykysnutý koláč som potrela rozpusteným maslom a nahusto posypala posýpkou. Potom som koláč piekla pri teplote 200 stupňov 35-40 minút.
Dopečený a vychladený koláč krájame na kúsky a podávame natretý maslom a džemom.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára