Stránky

piatok 3. júna 2011

Jahodový koláč s citrónovým jogurtom

Nepoznám človeka, ktorý by ich nemal rád jahody v akejkoľvek podobe. Ja ich priam zbožňujem.Keď príde jahodová sezóna kupujem jahody takmer každý deň a navyše si zmrazím toľko čo sa mi do mrazničky zmestí, aby som si mohla urobiť leto ešte aj v jeseni. Jahody sú veľmi vďačné aj v kuchyni a zaručene jahodový koláčik poteší každého. Jahodový koláč s citrónovým jogurtom je niečo medzi koláčom a zmrlinou. Je veľmi ľahký, svieži a v neposlednej rade oku neskutočne lahodiaci, takže vhodný aj pre náročné návštevy.

Cesto (recept na plech 35x25cm):
  • 4 vajcia
  • 2 polievkové lyžice horúcej vody
  • 130 g práškového cukru
  • 1 polievková lyžica pravej vanilky
  • 100 g hladkej múky
  • 50 g škrobu
  • 2 kávové lyžičky prášku do pečiva
Jahodová poleva:
  • 300 ml jahodového pyré
  • 100 ml šľahačkovej smotany
  • 4 plátky želatíny
  • čerstvé jahody
Citrónovo-jogurtová poleva:
  • 200 g bieleho smotanového jogurtu
  • polovica citrónu
  • kôra z polovica citrónu
  • 150 ml šľahačkovej smotany
  • 4 plátky želatíny
  • 50 g práškového cukru
Na cesto som vymiešala žĺtka s cukrom, vanilkou a dvoma lyžicami horúcej vody do penista a pridala som múku so škrobom a práškom do pečiva. Vyliala som to na mastný papier, aby som s cestom mohla lepšie manipulovať a piekla som to 20 minút pri teplote 180 stupňov. Po upečení som cesto vyklopila do pekáča a nechala ho vychladnúť.
Jahodovú polevu som pripravila tak, že som zmixovala čerstvé jahody tak, aby som dostala 300 ml jahodového pyré. Plátky želatíny som pripravovala podľa návodu na obale. Nechala som ich 10 minúť napučať a následne som ich zohriala vo vode, v ktorej pučali. Pridala som to do jahodového pyré a vyšľahala som si šľahačku. Všetko som to spojila a natrela som tenkú vrstvu jahodovej polevy na cesto. Na ňu som ukladala jahody tak, aby sa následne dal koláč prekrojiť stredom jahody a opatrne som doliala zvyšok jahodovej polevy. Koláč som dala do chladničky na hodinu.
Citrónovo-jogurtovú polevu som pripravila zo smotanového jogurtu izbovej teploty, cukru, polovice citróna aj s kôrou a vopred pripravenej želatíny (tak ako pri jahodovej poleve). Vyšľahanú šľahačku som spojila s jogurtom a vyliala som to na stuhnutý koláč. Zase som to dala do chladu a o také tri hodinky bol koláč krásne stuhnutý.
Koláč je vhodné podávať vychladený a je skutočným osviežením pre letné dni.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára