Stránky

sobota 21. mája 2016

Šťavnatý makový koláč (bez múky)

  • 6 vajec
  • 175 g práškového cukru
  • polovica vanilkového cukru
  • 100 g mletý mak
  • 100 g mleté orechy
  • štvrť čajovej lyžičky prášku do pečiva
  • 100 g maslo
Poleva:
  • 2dcl malinového sirupu
  • džem
  • čokoláda
1. Žĺtka si vyšľaháme s cukrom a vanilkovým cukrom.
 
 
2. Pridáme mak, orechy a prášok do pečiva.

 
3. Roztopené maslo nalejeme do cesta a na záver pridáme vyšľahaný bielkový sneh.

4. Koláč nalejeme do formy a upečieme pri teplote 180 stupňov 30 minút.


 
5. Upečený koláč polejeme sirupom - ja som dala 1,5dl sirupu a 0,5 dl rumu, kto má rád bez alkoholu dá len sirup.
 
6. Povrch koláča potrieme džemom a polejeme čokoládovou polevou.






     

2 komentáre:

  1. Ďakujem za recept.Odporúčam.Dôležitú úlohu zohráva kvalitný mak.Kupujte len ručne zberaný,po rozhryznutí sladký,bez náznaku horkosti či zatuchnutia.Moja verzia: +nastrúhané jablko+2 lyžice múky,nemala som sirup,no keďže bolo cesta málo na štandardný plech (použite menší rozmer),výsledný koláč bol vysoký 1 cm,spolu s džemom a hojnou vrstvou poctivej čokolády aj tak výborný.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za názor, koláčik som piekla na malom plechu preto je trošku vyšší ako 1cm :), najdôležitejšie je, že chutil. Pekný deň

      Odstrániť