Stránky

utorok 31. mája 2011

Crostata di frutta

Crostata alebo taliansky linecký koláč plnený plnkami rôzneho druhu od nutelly cez džem až po ovocie pečený v okrúhlej forme. Ja som si vybrala ovocnú crostatu od talianskeho priateľa Massima a chute sa mi zbiehali už pri pečení lebo vôňa, ktorá sa šírila bytom bola neodolateľná. Rovnako neodolateľné boli aj jej chute - ovocie miešané s alkoholom a pravou vanilkou na chrumkavom lineckom ceste...na to sa proste nezabúda. Odporúčam jesť teplý s vanilkovou zmrzlinou, ale chutný je aj na druhý deň...ak vydrží.
Cesto:
  • 350 g hladkej múky
  • 125 g cukru
  • 125 g masla
  • 2 vajcia - 1 celé, 1 žĺtok
  • polovica kávovej lyžičky prášku do pečiva
  • pravá vanilka
  • kôra z citróna

Plnka:
  • jahody
  • čučoriedky
  • tortové želé
  • amaretto
  • 3 polievkové lyžice pravého vanilkového cukru


Cesto som si pripravila zmiešaním všetkých surovín a následne som ho uložila na 30 minúť do chladničky.

Medzitým som si pripravila plnku, aby mala čas vychladnúť a trochu zhustnúť. Jahody a čučoriedky som použila mrazené, takže som si ich vysypala do veľkej panvice a posypala vanilkovým cukrom. Trochu som ovocie za stáleho miešania prehriala a pridala som amaretto. Na plameni som to nechala už len chvíľku, aby sa ovocie nezdusilo na džem a zamiešala som štvrtinu sáčku tortového želé. Všetko som to zľahka premiešala a nechala som to vychladnúť.

Cesto som si pred váľaním rozdelila na korpus a na mriežky, ktoré ku crostate neodmysliteľne patria. Na mriežky som potrebovala asi štvrtinu cesta a tú som si odložila bokom. Vyváľaný korpus som opatrne preniesla do okrúhlej formy a vyliala som na neho ovocnú plnku.

Mriežky som tvorila pomocou vlnkového krájača na cesto tak, že som si zvyšné cesto rozváľala a rezala som ich na prúžky široké asi 1 cm. Pri prenášaní treba dávať pozor, aby sa nám cesto netrhalo. Koláč som piekla pri teplote 180 stupňov do ružova. Podávať sa môže posypaný práškovým cukrom zmiešaným s vanilkou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára