Stránky

utorok 31. mája 2011

Pomarančová torta

Ak máte chuť na nejaký osviežujúci a šťavnatý dezert tak je tu pomarančová torta. Snúbi sa v nej svieža chuť pomarančov spojená s klasickou maslovo-cukrovou plnkou.

Cesto:
  • 6 vajec
  • 250 g práškového cukru
  • 1 pomaranč
  • 200 g hrubej múky
  • maslo a hrubá múka na plech
Plnka:
  • 130 g práškového cukru
  • 1 pomaranč
  • 100 g mletých mandlí
  • 2 polievkové lyžice rumu
Ozdoba:
  • 1 pomaranč
  • mandľové lupienky
Cesto som si pripravila zmiešaním štyroch žĺtkov, dvoch celých vajec s práškovým cukrom, šťavou a kôrou z jedného pomaranča. Do cesta som postupne pridala múku a bielkový sneh zo štyroch bielkov.
Cesto som naliala do vopred vymastenej a hrubou múkou vysypanej formy a piekla som na 180 stupňov 40 minút.
Na plnku som zmiešala zmäknuté maslo s cukrom do penista a pridala som kôru z jedného pomaranča, pomleté mandle a rum.
Keď tortový korpus vychladol rozrezala som ho na polovicu a pokvapkala som ho pomarančovou šťavou. Spodný plát som potrela plnkou pričom som si nechala plnku aj na potretie celej torty a prikryla som tortu druhým plátom. Umytý pomaranč som si prekrojila na polovicu a nakrájala som tenšie mesiačiky, ktoré som ukladala na vrch torty. Nakoniec som boky torty dozdobila mandľovými lupienkami. Aby bola torta pekná lesklá pomaranče treba potrieť tortovou glazúrou, ale nie je to podmienkou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára