Stránky

sobota 20. augusta 2011

Rote Grütze

V úvode musím povedať, že rote Grütze  milujem milujem a ešte raz milujem. Našťastie túto "červenú krupicu" som v Nemecku objavila až ku koncu nášho pobytu, inak by to s mojou váhou dopadlo ešte katastrofálnejšie ako to dopadlo. Teraz sa však pýtam, ako to bude s mojou váhou, keď si už túto dobrôtku dokážem vyrobiť aj sama.
Takže ako to začalo? Myslím, že to začalo v mojej hlave už po prvom ochutnaní rote Grütze. Najprv som rozmýšľala ako dostať túto dobrú vec na Slovensko. Moje nápady boli rôzne od skúpenia všetkých dostupných Grützov, až po nápad vyrobiť si vlastný Grütze . Ako vidíte hneď prvé leto som sa rozhodla výrobu zrealizovať a keďže chcem, aby všetky suroviny prešli mojimi rukami zberateľstvo červeného ovocia začalo už začiatkom leta, kedy som priam striehla na prvé čerešne, ríbezle, jahody a neušli mi ani maliny a černice. Všetko som to šupla do mrazničky a čakala som na správnu príležitosť, kedy sa vyteším do nebies z toho, aké rote Grütze si vyrobím.

  • 3 kg červeného ovocia
  • 160 g kukuričného škrobu
  • 1 liter červeného vína
  • 1 kg kryštálového cukru





Červené víno rozdelíme na dve polovice. Jednu prevaríme s cukrom a v druhej si rozrobíme škrob, ktorý pomaly a za stáleho miešania pridáme k prevarenému vínu, až kým nezačne hustnúť.  Následne pridáme ešte zmrazené ovocie a keďže teplota omáčky klesla, musíme ju znova priviesť za občasného miešania do varu. Omáčka sa varí približne 20 minút, aby sa ovocie nerozpadlo. Potom sa už podáva k zmrzline, k palacinkám, k pudingu, na koláč ... alebo len tak na lyžičke priamo do úst.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára