Stránky

sobota 12. mája 2012

České buchty s makom

Cesto:
  • 520 g polohrubej múky
  • 60 g práškového cukru
  • 1 vanilkový cukor
  • 80 g masla
  • 2 žĺtky
  • 280 ml mlieka (podľa potreby)
  • 1 sáčok sušeného droždia
  • 2 polievkové lyžice rumu
  • polovica kávovej lyžičky citrónovej kôry
  • štipka soli
Plnka:
  • mletý mak
  • práškový cukor
  • slivkový lekvár
Recept na pečené buchty mám už pár rokov osvedčený, svoj obľúbený a nikdy nepokazený, ale život je zmena, tak som sa rozhodla dnes vyskúšať niečo nové. Veď človek nikdy nevie kedy natrafí na niečo, čo ho milo prekvapí. Dlho som sa teda hrabala v mojej kuchárskej literatúre, potom som prelistovala pár časopisov a našla som recept. Piekla som už čínske buchty, slovenské buchty, ale české ešte nie. Tak poďme na to.
Do pekárničky som si naliala mlieko, maslo a dva žĺtky. Keďže sladkého mlieka som mala málo doliala som aj acidofilné mlieko. Pridala som všetky sypké suroviny a nechala som pekárničku nech si pekne pracuje. Cesto som nechala kysnúť aj dve hodiny. Medzi tým som upratala, nakúpila a samozrejme pripravila makovú plnku. Mletý mak, zmiešaný s práškovým cukrom zaparíme horúcim mliekom a do vychladenej plnky zamiešame slivkový džem. Pomery surovín na plnku neuvádzam lebo každý si predpokladám urobí tú svoju plnku podľa vlastných chuťových predstáv.

Nakysnuté perfektné obrovské cesto som si preniesla na múkou vysypanú dosku a vyváľala plát hrubý asi pol centimetra. Nakrájala som štvorčeky a plnila. Buchtičky som ukladala do vymasteného pekáča a aby sa nezlepili každú buchtičku som potrela olejom. Buchty som nechala v pekáči ešte asi 15 minút kysnúť a potom som piekla na 180 stupňov približne 30 minút. Po upečení som pocukrovala práškovým cukrom a dielo je hotové. Recept skutočne veľmi milo prekvapil a musím povedať, že názov receptu - Kypré české buchty, ktorý som našla v časopise Dobré jedlo je maximálne výstižný.
Zdroj: Dobré jedlo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára