Stránky

streda 1. februára 2012

Škvarkové pagáčiky


Pagáčiky...tak tie ja proste milujem a jedla by som ich na kvantá aj každý deň. V poslednej dobe však také tie dobručké pravé škvarkové pagáčiky z obchodov vymizli a tak som si povedala, že je čas upiecť si vlastné, domáce a hlavne v obrovskom množstve.
Tento recept bol pre mňa výzvou, keďže som ho vždy považovala za náročný ..taký ten z kategórie našich babičiek, ale podaril sa na výbornú. Tak pre fanúšikov škvarkových pagáčov...horsa do pečenia..horsa do jedenia.
  • 500 g škvariek
  • 1 kg polohrubej múky
  • pol litra acidofilného mlieka
  • 1 kyslá smotana
  • 5 čajových lyžičiek soli
  • 2 vajcia
  • 2 sáčky sušeného droždia
  • 3 stredne veľké uvarené a nastrúhané zemiaky
Vypracujeme si cesto, ja som samozrejme všetko nahádzala do pekárničky nech si s tým poradí za mňa a necháme cesto kysnúť. Je možné, že si bude cesto pýtať viac múky, to už záleží od toho ako to budete cítiť v ruke, ak je cesto redšie tak pridajte ešte po troške múku.
Medzi tým ako nám cesto kysne si pomixujeme alebo pomelieme škvarky.
Vykysnuté cesto rozváľame na pomúčenej doske na hrúbku 2 cm a potrieme škvarkovou vrstvou (ak ich chceme mať slanšie jemne posolíme). Cesto preložíme na polovicu a z opačnej strany tiež na polovicu, takže máme cesto na štvrtinu. Necháme 10 minút kysnúť na doske a postup zopakujeme. Cesto rozváľame, potrieme škvarkami, preložíme na polovicu a štvrtinu. Keď sme postup zopakovali trikrát cesto rozváľame, jemne nožom narežeme mriežky a vykrajujeme pagáčiky. Potrieme ich osoleným, rozšľahaným vajíčkom a na plechu necháme ešte nakysnúť. Pečieme na 190 stupňov do zlatista.
No a potom už nemyslite na to, že je večer a už by ste nemali večerať, nemyslite na svoju líniu, ale pustite sa do nich rovno po vybratí z rúry ako ja.
Zdroj: MB

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára